ההקלטה המפלילה שמוכיחה את השיגור הכושל: צה"ל בקרב הסברתי

קובי פינקלר 1 Comment on ההקלטה המפלילה שמוכיחה את השיגור הכושל: צה"ל בקרב הסברתי

דובר צה"ל פתח הבוקר במבצע הסברה לתקשורת הזרה וסיפק הוכחות חד משמעיות לכך שהג'יהאד האיסלאמי הוא האחראי לפגיעה בחניון בית חולים בעזה, כתוצאה משיגור כושל | הרקטות ששוגרו בדיוק באותו הזמן ובאותו המסלול, הסרטונים הפרטיים שהסגירו את הנעשה וגולת הכותרת: ההקלטה המפלילה של פעילי חמאס, שהוצלבה עם מקורות מודיעיניים

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מלחמת חרבות ברזל – חזית ההסברה: דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי מסר הבוקר (רביעי) תדרוך לתקשורת הזרה בנושא פגיעת השיגור הכושל של הג'יהאד האסלאמי בבית החולים בעזה. "לאחר ביצוע תחקיר מעמיק ויסודי שנעשה בצה״ל אנו יכולים לאשר כי ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי הוא האחראי לפגיעה בבית החולים בעזה", הבהיר הגרי. "עשינו תחקיר מיידי עם כל הגורמים הרלוונטיים בצה"ל".

הוא הרחיב: "זה סדר האירועים כפי שהתרחשו אמש, ביום שלישי, 17 באוקטובר:
ב-18:15, נורה מטח רקטות על ידי חמאס לישראל.
ב-18:59, מטח של כעשר רקטות נורה על ידי הג'יהאד האיסלאמי מבית קברות באזור.
באותו הזמן, 18:59, התקבלו דיווחים על פיצוץ בבית החולים בעיר עזה.

"לפי המודיעין שלנו, חמאס בדקו את הדיווחים, הבינו שזה היה שיגור כושל של הג'יהאד האיסאלמי והחליטו לפתוח בקמפיין שקר עולמי כדי להסתיר את האמת. כחלק ממנו, הם אפילו ניפחו את מספר ההרוגים. הם הבינו בבירור כי זה היה שיגור כושל של הג'יהאד האיסלאמי שפגע בבית החולים.

"ניתוח של תצלומים אווירים מאשר כי לא הייתה פגיעה ישירה בבית החולים, רק במגרש החנייה הסמוך לו. ניתן לראות סימני שריפה ללא מכתשים או נזק לתשתיות של בניינים באזור. זאת בניגוד לנזק שהיה נגרם אם היה מדובר בתקיפה אווירית, שכן היינו רואים מכתשים ונזק לתשתיות הבניינים, שני דברים שלא זוהו בתקרית הזו.

"גודל הנזק שאנחנו רואים כאן הוא תוצאה של ראש הקרב של הרקטה של הג'יהאד האיסלאמי. אבל ניתן לראות שרוב חומר הנפץ התפוצץ בפגיעה, כתוצאה מהמעוף הקצר של הרקטה (בגלל שהשיגור כשל).

"העדות לפניכם מראה תמונת אינפרה-אדום של מגרש החנייה. אפשר לראות את מקומות הפגיעה המרכזיים ומעט נזק בגגות. לא ניתן לאתר מכתשים. כל הקירות של הבניינים מסביב לא קרסו. יש לנו דוגמה של האופן שבו נראים מכתשים של תקיפה מהאוויר לאדמה. כפי שאתם יכולים לראות, הם אינם קיימים כאן.

"כלי תקשורת רבים דיווחו מיד את הטענות חסרות הבסיס של ארגון הטרור חמאס. אלו היו שקרים שהוא הפיץ. ארצה להבהיר: זה בלתי אפשרי לדעת מהר כל כך מה קרה, כפי שחמאס טענו שידעו. זה היה צריך להיות דגל אדום ראשוני בשבילכם.

"בניגוד לחמאס, צה"ל החל בבדיקה מידית בדרגים הגבוהים ביותר. החקירה המקצועית בחנה את האירוע באמצעות מודיעין, מערכות מבצעיות ומגוון תצלומים אוויירים שהצלבנו. העדות הזאת – שאנחנו חולקים איתכם – מאשרת שהפיצוץ בבית החולים בעזה נגרמה כתוצאה משיגור כושל של הג'יהאד האיסלאמי.

"ארצה להציג בפניכם את ארבעת הנקודות המרכזיות שעלו מהתחקיר שביצענו:
1. אנחנו יכולים לאשר כי לא הייתה תקיפה של צה"ל – מהיבשה, מהים או מהאוויר שפגעו בבית החולים.
2. המכ״ם שלנו איתר רקטות ששוגרו על ידי מחבלים מעזה באותו הזמן של הפיצוץ. מסלול המטח, היה מעל בית החולים. בנוסף, ישנם שני סרטונים עצמאיים שתיעדו את אחד הטילים נופל ונוחת בתוך עזה, בהם נראה כי הוא ליד בבית החולים.
3. יש לנו מודיעין של שיח בין פעיל חמאס לשעבר ותושב הרצועה על התפקוד הלוקה של טיל. הם הבינו שהיה שיגור כושל והם הזכירו באופן ספציפי את בית החולים. הצלבנו את העדות הזו עם מקורות מודיעניים נוספים כדי לאמת את הדיוק שלה.

"אנחנו מעריכים כי מאז תחילת המלחמה מעל ל-450 רקטות נפלו בשטח הרצועה ופגעו בתושביה. שיגורים כושלים הם דבר נפוץ, המוכר לנו גם מאירועים קודמים ברצועה, ולצערנו האזרחים הפלסטינים משלמים את המחיר.

"חשוב להדגיש כי אנחנו חולקים את המידע שעלה ברשותנו עם ממשלות נוספות, בראש ובראשונה ארה"ב. אנחנו פועלים בשקיפות מקסימלית, זאת בשל הרצינות בה אנחנו לוקחים תאונות כאלו שמערבות אזרחים בלתי מעורבים.

"למרבה הצער, כלי תקשורת רבים דיווחו מיד את ההצהרות שיצאו מעזה, הנשלטת על ידי חמאס, שהאשימו את ישראל. במקום להמתין לתחקיר מהימן של צה״ל, מספר כלי תקשורת הדהדו עם השקרים של חמאס, חלק מהכותרות הללו עדיין לא תוקנו. אני מבין את הרצון שלכם לדווח על חדשות מתפרצות, אבל אני מקווה שאתם כולכם מסכימים כי מידע מדויק ואמין בא לפני מהירות. צה"ל פועל לאורו של הדין הבין-לאומי.

"לסיכום, התקרית הזאת ממחישה באיזו מהירות האשמות – במקרה הזה, כוזבות וחסרות בסיס נגד ישראל, שמפוצות על ידי מחבלים יכולות להדהד ולהגביר את המתח באזורינו".

הקלטת שיחה על השיגור הכושל שביצע ארגון הטרור הג׳יהאד האיסלאמי על בית החולים:

video
play-sharp-fill

תמלול השיחה על השיגור הכושל שביצע ארגון הטרור הג׳יהאד האיסלאמי על בית החולים:

"אבל אומר לך, זו פעם ראשונה שאנחנו רואים טיל כזה ורסיסים כאלה, אז אני אומר לך זה של הג׳יהאד האיסלאמי

מה

הם אומרים זה של הג׳יהאד האיסלאמי

שזה מאצלנו?

כנראה מאצלנו, כן

מי אומר את זה?

אומרים שזה רסיסים של טיל, רסיסים מקומיים, לא כמו רסיסי ישראל

מה אומרים (שם)?

אלוקים, מאצלנו, לא ידע להתפוצץ אלא רק בבית החולים!

(שם) יש מצב שהם שיגרו מאחורי בית הקברות…

מה?

כנראה שהם שיגרו את זה מבית הקברות שמאחורי בית החולים, ואיך שזה יצא התקלקל ונפל אצלם.

יש בית בית קברות מאחוריו?

כן, הרי נמצא ברחבה בדיוק!

איפה זה בדיוק, כשאתה נכנס לרחבה?

איך שאתה בא להיכנס לרחבה אז אתה לא ממשיך לעיר אלא מצד ימין שלו נמצא בית חולים

אה מכיר".

ניתוח ויזואלי של תחקיר חיל האוויר בנושא:

תצלום מתוך מערכת זיהוי השיגורים הצה"לית בנושא

שיגורים כושלים ברצועת עזה מתחילת המלחמה



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    טמבלים ,היו צריכים להשמיד את כל עזה ביום הראשון